tisdag 3 september 2013

Träning träning träning

Det här är ingen träningsblogg men ändå kommer det ett inlägg om just träning.

Jag tycker om att träna och har alltid så gjort. Här har ni en tjej som gillade gympa i skolan, speciellt lagsporter med bollar inblandade. Trots det, trots att jag tycker om att träna så är träning och motion svårt för mig. Jag måste inte pusha mig själv utan bromsa. för jag vill så förbannat mycket men har inte alltid kondisen eller orken för det.

På mitt arbetsbord hänger en lapp med texten "du är ingen body-bilder". Det är en påminnelse till mig själv att jag tränar för att det är roligt. Allt för länge har träning varit lika med prestation för mig. Jag har hela tiden jagat bättre tider och tyngre vikter utan att tänka på hur sådan träning kan påverka en negativt eller om jag har orken, kondisen och kunskapen för att träna så.

I höst är målet att träna för att det är roligt.Om jag sedan får bättre kondis, snyggare muskler och blir smidigare, ja det är bara en bieffekt inte målet.  


Ja och tyvärr blide de ingen bild idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar