lördag 11 oktober 2014

Den svårhittade skon

Eftersom jag jobbade hela sommaren, ingen semester här inte, så lovade jag mig själv nya löparskor i present, lite som plåster på såret. Och det skulle icke vara några billiga rea skor inte utan ett par snordyra skor som förvandlade en kämpig runda till en molnpromenad.

Det har tagit fram tills nu för mig att ta tummen ur och på riktigt börja leta efter ett par sådana skor men jag har nog varit löjligt naiv visade det sig. För att man köper inte ett par skor att springa i bara sådär. Nix och näpp. Skor och framför allt löparskor är som en helig djungel där alla har starka åsikter om allt och ingen verkar att på riktigt veta vad det egentligen är för skillnad på de olika termerna förutom att de är heliga eller ett helvete.

Så kanske hittar jag ett par som passar min stakars vingliga fötter någongång till påsken 2017.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar