fredag 2 maj 2014

Fredag eller kampen mot dödalinjen

Jag varvar dagen med att vanka omkring i lägenheten och fläta mitt hår eller sitta framför datorn och glo på youtubeklipp iförd min studentmössa. Varför jag satte på mig den vita kapsylen vet jag inte riktigt men kanske hoppas jag på att lite kunskap har fastnat i mössan och nu kommer att krypa in i mitt huvud. Eller så åkte mössan på för att det nu är maj och jag får ha på den, vem vet. Obekväm är den iallafall, på det där för liten mössa viset, mitt huvud måste ha växt sedan jag tog studenten.

Vad jag egentligen måste göra idag är att skriva på en uppsats, på det där hysteriska I will never make it viset. 10 sidor analys, det är inte svårt bara omöjligt.

Egentligen är det här det tyngsta med universitetet, enligt mig. Att kliva upp tidigt, tidigt och gå på klockan-går-baklänges-föreläsningar eller läsa 1800 sidor till en tent är inte så svårt. Däremot att skriva 10 sidor kan vara stört omöjligt ibland.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar