söndag 1 december 2013

Den usle shopparen

Jag erkänner även om ett erkännande kan leda till allmänt beskådat prygel på torget. Jag är ingen god shoppare. Där är det och jag står fast vid det. Jag kan inte shoppa och uppfylla mina medborgerliga skyldigheter. När nationen behöver konsumenter för att hålla igång landets ekonomi finner de mig icke duglig.

Dagens ikearesa gick sådär. Inget på min lista kom med mig hem iallafall. Duschdraperiet blir nog som nytt igen efter en omgång klor, inte behövde jag slösa pengar på et nytt. Julpyntet som jag sett ut hittade jag inte och i ren protest vägrade jag handla något annat. Allt det där småkrafset som alla andra kommer hem från ikea med såg jag inte susen av.

Mitt ointresse att spendera mina utrotningshotade papperslappar bottnade i att jag var trött och då blir jag otroligt snål och vill egentligen bara hem. Men två grejer kom med mig hem .

Tanten har shoppat !!
Tada!




Den här kom med bara för att den var så liten ynklig och tja småful

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar