söndag 22 december 2013

Hallå världen !

Genom ett mörkt och regnigt Finland kom ett litet tåg sakta glidandes. Tåget var nästan fullsatt så här dagarna inför jul och alla hoppades att de skulle komma fram i tid. Men något var fel på det lilla tåget och det stannade lite här och var där det kände för det. Konduktören försökte roa passagerarna genom att berätta roliga historier men passagerarna i vagn fem lyssnade inte för de vara alla upptagna med att försöka lista ut varför det fanns en julgran på hatthyllan.

Igår sade jag tack och hej till Åbo och satte mig på tåget norrut. Jo det fanns en julgran på hatthyllan, en av passagerarna släpad en julgran med sig på tåget. Kanske har träden tagit slut i norr, vad vet jag.

Som jag tidigare skrivit så tycker jag inte om att åka tåg. Nu skall jag inte gnälla över det utan istället visa vad jag gör när jag har tråkigt på tåg.

 Fota suddiga selfish med mobilen

 Ta inte bara en bild, ta många. Le glatt åt alla som går förbi.


 Ät! exempelvis frukt. Tanten är duktig och äter bara frukt när hon åker tåg. "host, host"

Och för allt i värden glöm inte att fundera över detaljer så som exempelvis julgranar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar