tisdag 5 november 2013

Dagen när inget ville sig

Det är en Sån dag idag. En sån dag är en dag då allt går lite galet men inte tillräckligt galet för att du skall dra täcket över huvudet och vänta på nästa dag. En sån dag gör dig inte arg och sur men nog fundersam.

Så dagen:
*I morse var det sticka-ut-ögonen-väder. Det vill säga att det regnade så alla tar paraplyn med sig men eftersom det också blåser har ingen koll på dem.
*Halvvägs hemifrån märkte jag att mina skor tar in vatten. Tillräckligt mycket vatten för att mina tår skulle bli ett eget örike.
*Mina öriken skapade små insjöar i studierummet
*Dagens bokstudier handlade om tak. Innertak i 1600-tals slott.
*Studerandes budord numer 1: när du verkligen måste printa något så fungerar inte printer. Första printern var okej, vid fjärde blev mina öronsnibbar rökskadade.
*Öriket växte medan jag klafsade runt campus helt vild i blicken letandes efter en printer.
* Väl hemma lämnade jag mina fötter utan uppsikt vilket resulterade i ett snabbt och intensivt möte mellan fotknölen och soffbordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar