fredag 22 november 2013

Vegetariskt

Jag skall försöka mig på ett experiment.

Som vi alla vet äter vi alldeles för mycket kött och speciellt nötkött är en stor skurk.Även jag är skyldig trots att jag knappt äter nöt utan är mer av en fisk och kycklingtjej. Däremot är jag inte säker på att jag vill bli vegetarian på heltid. Samtidigt så vill jag leva som jag lär det vill säga dra ner på min köttkonsumtion.

Det är här mitt experiment kommer in. Iden är enkel, vegetarisk lunch. Inte vegetarisk måndag utan vegetarisk lunch. Tanken är att äta vegetariskt till lunch varje dag, inte svårare än så. Det finns vegetariska alternativ på studentluncherna och det är inte svårt att röra ihop vegetarisk mat hemma.

Så på måndag börjar jag, önska mig lycka till.
(Måndag eftersom den här veckans matlista är planerad fram tills dess)


Stekta morötter för att det är gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar