torsdag 7 november 2013

I regnet

Och så sitter man där med regnet med regndropparna smattrandes mot jackans huva. Några bilar kör sakta förbi, deras strålkastarljus är deformerade av det häftiga regnet. Om någon i bilarna vänder sig om och tittar på mig där jag sitter, en blöt figur, så märker jag det inte. Jag är fokuserad på mina ben som jobbar, inte för snabbt, inte för långsamt. Musklerna börjar bli trötta nu, en svag smärta växer sig allt starkare medan regnet fortsätter att falla i samma rasande takt. Jag är blöt nu, vätan tränger sig in genom jackans skyddande lager och hittar huden under, men jag vill inte sluta.

Idag var jag och provade på det nybyggda utomhusgymmet som ligger bara några hundra meter från lägenheten. Iden är underbar om man tänker på det. Ett enkelt gym som är gratis och enkelt att använda. Ett gym för alla. Tack Åbo stad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar