lördag 23 november 2013

En lördag i november

Klockan är cirkalisa 14:00 just nu och det är lördag.
Vet ni vad tanten har gjort idag? Inte ett dugg och hon är stolt över det. Eller nåja det var ju sanning med modifikation. Jag har legat alldeles för länge i sängen och surfat på mobilen, efter att jag behagade att vakna. Sedan har jag ätit en frukost utan piff och krusiduller, te med smörgås, och tittat på teve.
Inte ens kläderna har kommit på kroppen.

Men hemska människa, att vara så ung och så lat! Ut i solskenet och den friska luften istället. Och att säga att man är stolt över att vara lat, hur kan du?

Kära ni som just fick eftermiddagskaffet i vrångstrupen och förargar er över denna lata 80-talist. Tanten förtjänar att vara lat ibland, tillåt mig att presentera min gårdag :



Fin utsikt eller hur?
Igår plitade jag på en uppsats, eller nej det låter fel med plitade. Igår arbetade jag stenhårt på en 10-sidors uppsats i 12 timmar i sträck. I tolv timmar skrev jag, tydde 1800-tals svenska , skrev om och lämnade in en rätt så okej uppsats som tog två långa dagar att producera.

Att skriva en vetenskapliga uppsats på två dagar är absolut ingenting jag rekommenderar. Sådana uppsatser kräver mer tid för att bli bra. Men efter sju års studier har jag vanan inne så det går, det är möjligt. Dessutom började jag inte från noll i torsdags, iden och de stora linjerna för uppsatsen var redan klara. Så jag visste vad jag gjorde men trött det blir man.

Så idag är jag ledig, ledig ledig !

Och nej gnällspik, jag började inte för sent av ren lättja. Deadlines kommer aldrig ensamma, de klumpar alltid ihop sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar