fredag 8 november 2013

Vad skall det bli av denna blogg?

Om man läser tipsen som stora bloggerskor, för de är alltid kvinnor, ger så för att en blogg skall bli framgångsrik som måste bloggen ha ett tema, ett klart innehåll för att locka läsare. Detta råd är ett gott råd som jag följt. Jag har vridit och vänt på mig själv för att komma fram till vilken sorts blogg jag ville ha och sedan startade jag den. Men det var inte så enkelt. Bloggen har nämligen ett eget liv, den vill inte alltid form sig som jag vill att den skall göra. Den slinker iväg och tycker att vi skall upptäcka nya saker, tänka på andra sätt än de som jag planerat. Dum som jag är så följer jag efter, av nyfikenhet, för att se var vi hamnar till slut.
Den här bloggen har inget egentligt tema ännu, den har ingen speciell still. Jag kan inte ens bestämma mig för hur jag vill skriva den,. Hur skriver jag?, vilken stil har jag?, vi får se hur det blir. Bloggen leder och jag följer efter.
Men förstås det där rådet skall man bara följa om man verkligen vill ha en framgångsrik blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar